Propeler ili brodski vijak je najrašireniji tip propulzije motornih plovila. Konstrukcija propelera je relativno jednostavna, trajnost mu je veća od trajnosti broda, troškovi održavanja su veoma mali, cijena je relativno niska, stupanj djelovanja je relativno visok. Zbog svih tih kvaliteta najveći broj plovila koristi za pogon propeler, odnosno brodski vijak. Propeler se sastoji od konusne glavine i krila koji su smješteni okomito ili malo nagnuto na glavinu. U glavini je konična rupa koja dosjeda na kraj propelerske osovine. Krila i glavina su odliveni u jednom komadu. Izrađuje se od bronce i to: manganske ili nikal-aluminijske. Može imati dva do šest krila, a najčešće ima tri odnosno četiri krila. Većina plovila ima jedan propeler, ali postoje i ona koja koriste dva propelera, te vrlo rijetko s tri ili četiri propelera. Osim klasične izvedbe, postoje propeleri u sapnici, propeleri s promjenljivim usponom, propeleri sa sklopivim listovima, kontra-rotirajući propeleri (DUO-PROP) itd. Postoje razne teorije djelovanja propelera, a najstarija i najjednostavnija je ona na principu vijka s narezom koji s uvrće u maticu i ima brzinu jednaku umnošku broja okretaja i uspona. Ali zbog žitkosti vode brzina propelera (plovila) nije jednaka umnošku broja okretaja i usponu, već je manja. Tako je nastao pojam skliza a to je omjer stvarne i teoretske brzine napredovanja propelera (plovila).
Info
U našem asortimanu nudimo propelere renomiranog Japanskog proizvođača MIKADO, te američke tvrtke MICHIGAN i talijanske tvrtke ELICHE RADICE. Nudimo propelere u više desetaka različitih promjera, koraka i za različite promjere osovina. Na zahtjev naručitelja naša tehnička služba može izvršiti proračun dimenzija propelera ovisno o plovilu, brodskom motoru i ostalim tehničkim podacima.